ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט

פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו

סדום ועמורה, רצח רבין, צדק ומשפט..הזכות על הארץ

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים - לפני 5 שנים 3 חודשים #1396 על ידיי קוקאי5
את הסיפור הזה נתחיל במשהו מדהים ששיראל הביאה כהוכחה שיהווה הוא אלוהים


שמות ו', ב' "וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו: אֲנִי יְהֹוָה. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי וּשְׁמִי יְהֹוָה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם

אלוהים טוען שהוא יהווה ועוד הוא טוען שהשם "יהווה" לא נודע לאברהם יצחק ויעקוב...
האמנם??????????????????????

{א} וירא אליו יהוה באלני ממרא והוא ישב פתח האהל כחם היום: {ב} וישא עיניו וירא והנה שלשה אנשים נצבים עליו וירא וירץ לקראתם מפתח האהל וישתחו ארצה: {ג} ויאמר אדני אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבר מעל עבדך

הפרק מתחיל בכך שיהווה נראה אליו ....והוא אברהם רואה 3 אנשים מרחוק <מה שאומר שמלאכים ויהווה נראים מרחוק כמו אנשים> הוא רץ אליהם וכשמגיע אליהם הוא נופל ארצה..כלומר מקרוב הוא מזהה שלא מדובר בבני אדם....
נוסף לזה הוא פונה לאחד מהם "אם נא מצאתי חן בעינך"עינך ולא עינכם...הוא יודע שאחד מהשלשה הוא יותר והוא מבקש מאחד מהם ששלושתם ישארו וירחצו רגליהם <יש להם רגליים כמו לבני אדם> וישענו על העץ הם בנויים כמו בני אדם שיכולים לשבת בצילו של עץ... ועצם זה שהם צריכים צל מעיד על כך שחם להם בדיוק כמו לנו> והם יכולים לאכול בדיוק כמונו.

עכשיו שימו לב מה קורה פה 3 "אנשים" יושבים עם אברהם ומדברים איתו "ויאמרו אליו איה שרה אשתך ויאמר הנה באהל:"
אחד מהם עוד לא יודעים מי אומר לאברהם "ויאמר שוב אשוב אליך כעת חיה והנה בן לשרה אשתך ושרה שמעת פתח האהל והוא אחריו"
מי שלא יודע שוב אשוב אליך כעת חיה המשמעות היא היום בעוד שנה אשוב אליך ....ובעצם אחד מהם אומר שעוד שנה יהיה לשרה בן...אני טוען שזה יהווה אבל עוד אין לי הוכחה אז נניח שאנחנו לא יודעים מי אמר את זה...
שרה כמו אישה ממוצעת שנמצאת במטבח אבל אוזן קשבת לשיחת הגברים.... שמעה את זה וצחקה בקרבה... "ותצחק שרה בקרבה לאמר אחרי בלתי היתה לי עדנה ואדני זקן"
וראו איזה פלא
ויאמר יהוה אל אברהם למה זה צחקה שרה לאמר האף אמנם אלד ואני זקנתי: {יד} היפלא מיהוה דבר למועד אשוב אליך כעת חיה ולשרה בן:

מה בקלות אפשר להבין מזה? אנחנו באמצע שיחת גברים 3 מלאכים ואברהם ! ופתאום כותבים לנו שיהווה אומר.. למה צחקה שרה ..האם יש דבר שאני לא מסוגל לעשות? ...
כלומר יהווה הוא אחד מהשלוש! ורק לו הסגולות לשמוע את אשר צחקה בקרבה!

עכשיו קמים השלושה ללכת ושימו לב שרק שניים הולכים לסדום ומגיעים לסדום השלישי נשאר לדבר עם אברהם ומי זה השלישי? כתוב שזה יהווה

"ויאמר יהוה זעקת סדם ועמרה כי רבה וחטאתם כי כבדה מאד: {כא} ארדה נא ואראה הכצעקתה הבאה אלי עשו כלה ואם לא אדעה: {כב} ויפנו משם האנשים וילכו סדמה ואברהם עודנו עמד לפני יהוה"
שימו לב לפרט קטן ..הגיעה ליהווה שמועה על כמה גדול החטא של העיר סדום... ושוב הוא יהווה הגדול יורד כמו במגדל בבל לראות בעצמו אם זה נכון "הכצעקתה " או לא.

זה מסובך מאוד מה שקורה פה עכשיו ומי שלא מעורה בפרטים הקודמים זה הזמן ללכת...

דבר ראשון יש לנו תשובה שאלוהים בעתיד אומר שהוא יהווה ולא נודע בשמו לאברהם הוא לא מועדכן בפרטים כי עובדה שהוא כן נודע באבו אבוה נודע!

מה שגורם לי להגיד בפחד <אלוהים בעצם מתחזה ליהווה ...מבלי לדעת בעצם שיהווה כן נודע > לאיזו מטרה זה נעשה לא כרגע נדון בזה כי יש דברים חשובים יותר על הפרק

מי שזוכר את הברית.... נאמר בה שצריך לעבור 400 שנה שבהם גם נהיה עבדים ורק אז נחזור ונשמיד את הכנענים... וכל זה למה? "כי לא שלם עון האמרי עד הנה"
זתומרת אין השמדה עד שעוונם לא שלם.... או לא הגיע לדרגה הנכונה! והנה לפני זה יש שינוי בתוכנית צריך להשמיד את סדום כי רבה וחטאתם כי כבדה מאד:

ועכשיו לקטע הקשה

ויהוה אמר המכסה אני מאברהם אשר אני עשה: {יח} ואברהם היו יהיה לגוי גדול ועצום ונברכו בו כל גויי הארץ: {יט} כי ידעתיו למען אשר יצוה את בניו ואת ביתו אחריו ושמרו דרך יהוה לעשות צדקה ומשפט למען הביא יהוה על אברהם את אשר דבר עליו.

זה החלק האחרון של הברית... ומה הוא אומר..
כל הגויים יברוכו מאברהם... כי אברהם הולך בדרך יהווה שהיא צדקה ומשפט ואברהם ינחיל את הצדקה והמשפט לדורות ולכל העמים..
אני מקווה שאתם מבינים שצדקה והמשפט זה צדק ומשפט.... שיש בניהם הבדל עמוק שתיכף נדון בו..
אבל לפני הכל שימו לב כל העולם כל הדתות כל העמים אכן פועלים לפי הצדק והמשפט מהתנך!!!!!!
אז הברית קוימה ? קוימה! חלק מהברית היא גם שחובה עלינו להשתכן בגבולות הארץ וההגיון פשוט...

אתם כל העולם בורכתם בצדק ומשפט שבעבורו ישראל עברו את כל מה שעברו 400 שנה כולל עבדות במצריים כולל מלחמות עם הכנענים .... ואתם מקלים ראש בזכותנו על הארץ הזאת?
המתנחלים בצדק <שימו לב צדק> רוצים לקיים את כל הברית ולא רק את ההתברכות של כל העמים בנו אלה גם את זכותנו על הארץ....
וכשבא אחד כמו רבין ולא רק מוסר שטחים שאסור למסור על פי הברית....אלא גם מכנה אותם פרופלרים או זבובים שעושים רעש" אתם יכולים להבין מה התוצאה מבחינתם של אחד שמבטל את הברית ,,וזה מבחינת הצדק שלהם !

עכשיו לתסבוכת הבאה... שימו לב צדקה ומשפט.....יש הבדל מהותי בין צדק לבין משפט...
על מנת להבין ננסה לנסח את זה
צדק הוא משהו שמרגישים...משפט הוא משהו שכותבים... יכולה להיווצר בניהם סתירה!
ועכשיו ראו כמה אברהם ראוי להיות העם הנבחר שימו לב לחוכמתו הנעלה

"ויגש אברהם ויאמר האף תספה צדיק עם רשע"....חללה לך מעשת כדבר הזה להמית צדיק עם רשע והיה כצדיק כרשע חללה לך השפט כל הארץ לא יעשה משפט"
מה אברהם אומר בעצם? עשית לך משפט להשמיד את סדום אבל איפה הצדק? להשמיד צדיקים עם רשעים ....מה אם יש 50 צדיקים? כי אז אפשר להשמיד את כל הארץ אם לא עושים צדק...
יהווה עונה לו שאם יהיו 50 צדיקים לא תושמד סדום
אברהם בעצם מביא את יהווה למצב שהוא מראה לו שאפילו הוא יהווה לא מעל הצדק הוא חייב לעשות צדק ולא רק משפט!

"ויען אברהם ויאמר הנה נא הואלתי לדבר אל אדני ואנכי עפר ואפר" אברהם ממשיך מקטין את עצמו לעפר ואפר ובכל זאת אני מחפש צדק מה אם יש רק 45 צדיקים האם זה צודק?
יהווה לא מתווכח ועונה לו שגם 45 צדיקים הוא לא ישמיד את סדום.
וכך הם ממשיכים ו40? ומה לגבי 30? ומה לגבי 20?
מגיעים לעשר ויהווה מבטיח שגם עשר צדיקים לא תושמד סדום!
אבל פה הוא הולך כי הוא יודע שאברהם חכם ומן הצדק שגם צדיק אחד לא תושמד סדום!
סופה של שיחה זו היא ש-מניין צדיקים מתכנסים זו הגנה מפני השמדה.... שכל אחד יבין מה שהוא רוצה! אני מבין שמכאן נולד הצורך במניין לתפילה ולא משום מקום אחר!

יצויין גם שהמלאכים לא מתחילים בהשמדת סדום עד אשר לא הולך משם לוט שהיה נחשב צדיק כלומר טרחו לעשות צדק ולא רק משפט... והצדק הוא לאפשר לצדיק להמלט ולציל את חייו!

"ויצא לוט וידבר אל חתניו לקחי בנתיו ויאמר קומו צאו מן המקום הזה כי משחית יהוה את העיר ויהי כמצחק בעיני חתניו"
החתנים צוחקים על לוט כאילו על מה בדיוק תושחת העיר.... והסיבה שהבאתי את הפסוק היא...
הוא אומר לחתנים שיהווה ישחית את העיר...אז אפילו אל לוט נודע שמו של יהווה ..<זה בשבילך שיראל<

"ויאמר אליו הנה נשאתי פניך גם לדבר הזה לבלתי הפכי את העיר אשר דברת: {כב} מהר המלט שמה כי לא אוכל לעשות דבר עד באך שמה על כן קרא שם העיר צוער:"

המלאכים אומרים בפירוש שעד שלוט לא מוצא מחסה ונמלט...הם לא יכולים להשמיד את סדום <זה מה שכתוב> ולכן הם מפצירים בו שימלט כבר ומהר.

כלומר...אי אפשר לעשות את המשפט החוק השמדת סדום...עד שלא נעשה הצדק....הצלת צדיק אחד! מילוט לוט משם!


באהבה רבה ובסליחה שאני מעצבן אתכם וחושב שונה מכל מה שלמדתם על ידיי בני אנוש עם זקן

קוקאי5
עריכה אחרונה:לפני 5 שנים 3 חודשים עי קוקאי5.
על פוסט זה מודים לך: שיראל, lilo, נ י ק ל ס

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים #1397 על ידיי שיראל
אתחיל קודם בזה שכל הערב הזכרת את הברית שיש בה קשר לעניין רבין, חשבתי עם עצמי ולא יכולתי למצוא הקשר לזה..ועכשיו כשאני קוראת אני בהלם עד כמה שאתה צודק ...!!
לעניין הברית אמרת "חלק מהברית היא גם שחובה עלינו להשתכן בגבולות הארץ". ושרבין הפר את הברית כשמסר שטחים שאסורים למסור על פי הברית. ועל הזלזול שלו בברית . אמנם אני נזהרת לומר ולהצדיק רצח חלילה.. אבל אני מבינה מהיכן באה התרעומת של שומרי המצוות ובמיוחד המתנחלים שבחירוף נפש גרים בשטחים שלא הכי נח לגור בהם, שלא הכי בטוח לגור בהם ולגדל משפחות.. ובכל זאת עושים זאת במסירות נפש כי? זו אחת המצוות הגדולות בתורה! הברית! יפה...

לעניין המלאכים שהגיעו לאברהם שנתן להם לרחוץ רגליהם, לשבת תחת עץ שיצל עליהם מפני חום השמש.. קצת קשה לי לקבל את זה שאחד מהם היה אלוקים עצמו. כי כל יכול אין לו דמות ולא גוף. ולא צריך צל ולא לרחוץ רגליו. אברהם ידע שאחד מהם הוא האלוקים עצמו ? יש הגיון במה שאתה מגלה פה.. כשכתוב אברהם נופל על פניו וכשלאחד מהם אברהם אומר "אם נא מצאתי חן בעינך" יש הגיון! וייתכן שאלוקים הלביש קדושתו בדמות אדם? ייתכן.
קטונתי מלהכיל את זה ולהבין :)

לעניין המניין ועשרה צדיקים.. יש ועוד איך הגיון בזה. אמנם לא כתוב באף מקום על מספר הצדיקים שאמורים למנוע השמדה. אבל ידוע לנו שהשכינה, הקדושה נמצאת במקום שיש בו מעל 10 צדיקים. עובדה מוחשית לכך היא.. שאנו מדינה קטנה, מזערית מוקפת באוייבים ענקיים מכל הבחינות.. ובכל זאת אנו לא ברי השמדה. השכינה שומרת עלינו למרות שלא כולנו שומרי מיצוות, אבל כן 90 אחוז מאיתנו שומרי הברית::)

לעניין ההתגלות של יהווה לאברהם לוט וכו' או להתחזות אלוהים ליהווה, אמנע מלענות. גם כי קטונתי וגם כי זה מפחיד לחשוב על זה :):):)
על פוסט זה מודים לך: קוקאי5, lilo

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים - לפני 5 שנים 3 חודשים #1398 על ידיי קוקאי5
אכן שלא יובן אחרת ..אנחנו נגד הרצח הנתעב הזה. אבל הסברנו את הדחף החזק מאיפה הוא מגיע
ובהזדמנות זו אני אסביר לערן לחנוקיאל ולכולכם מה המשמעות של צדק ומשפט שבורכו כל העמים בהם.. על הגב של ישראל ואיך זה בדיוק מה שמונע את "השלום "

אומרים חנוקיאל וערן שיש להחזיר לערבים את השטחים שלהם ולהגיע לשלום מה שביבי ממאן לעשות.

עכשיו בוא נעצור ורגע ונניח שאכן של הערבים השטחים הללו.... ומה שנשאר שלנו זה!
מה שהשמאל מציע זה לעשות טרנספר של 400 אלף מתנחלים כי השטח של הערבים...
אז הצדק אומר אין בעיה אם כך צריך לעשות טרנספר לכל הערבים שחיים בחיפה וביפו ובכל המקומות שהם לפי החלטת האום שלנו...אפילו הגליל התחתון
צדק אומר אותו דין לשניהם...
אבל זה לא יקרה כיוון שישראל מדינה דמקורטית ופלורליסטית לכן ולפי המשפט אסור לעשות טרנספר....

אז אם אי אפשר לטרנספר ערבים מפה... אי אפשר גם לטרנספר יהודים משם...צדק צדק תרדוף...
אז מה כן?
אפשר למסור את השטחים לערבים כשהמתנחלים ישארו שם..יהיו חלק מהאזרחים עם אותם זכויות ועם זכות הצבעה... . כמו שיש שטחים אצלינו שהערבים נמצאים בהם והם נחשבים לתושבי ישראל עם אותם זכויות ואפילו עם זכות לרוץ לבית המחוקקים ....
הצחקתי אתכם נכון? כי אין מצב שהפלסטינאים הם פלורליסטים ודמוקרטים ויתנו למתנחלים זכויות תושב בארץ פלסטין.... . ומעבר לזה שזה מוכיח שהפלסטינאים הם לא אנשי צדק ומשפט! אז עם מי בדיוק תעשה עסקים?
כולנו מבינים שאופציה זו תגמר ברצח כל המתנחלים! אם לא יהיה שם צבא שישמור עליהם...ואם כן יהיה צבא שישמור עליהם אז זה אומר שהריבונות היא לא שלהם ...

רק אציין לערן וחנוקיאל..המתנחלים נשלחו להתיישב על פי משפט וחוק , השמאל הוא זה ששלח אותם להתיישב בהתנחלויות כולל רבין עצמו!
עכשיו לכם נורא נוח לשבת בביתכם ולבקש מאחרים שיוותרו על בתיהם ויעקרו מבתיהם ... אבל הצדק אומר שלא מגרשים אנשים מביתם!
אז בא מישהו ועשה חוק לגרש.... כשהוא מתעלם מהצדק...<רבין ,שרון>

יגידו הגאונים ..מלכתחילה למה גרשנו את הערבים מהאדמות שלהם? הרי אמרת קוקאי שלא מגרשים בני אדם מהבתים שלהם!
אז בעת מלחמה....כשצבאות ערב תוקפים אותך וההסתמכות שלהם על אספקה היא בכפרים הערביים שיש פה .... החליטו המפקדים בשטח להפגיז את הכפרים ולגרש אותם ובכך לנתק את צבאות ערב מהאספקה שציפו לה...וכך בעצם ניצחנו במלחמת השחרור.
אל לו לבכות מי שרצה לכבוש אותנו שהוא נכבש בעצמו!

אני מבקש תקראו את הדברים עם השכל הישר...ותבינו שלא ביבי אשם שאין שלום או שהוא לא מתניע תהליך שלום.... השלום לא יתכן.... עם מי שרוצה בהשמדתך....
ואם מישהו חושב הבא נטמון את הראש בחול..נעשה טרנספר בכל זאת ל400 אלף יהודים... ונפצה אותם כבר איכשהו..העיקר שיהיה שלום...
אז אני אענה לו בפשטות...לא רק שזה לא יביא שלום עם הערבים שבפירוש אומרים שאחרי זה הם רוצים גם את תל אביב וכל מה שניתן , זה גם יגרום למלחמת אחים נוראית ביננו!

ואת זה ביבי יודע!

ויקומו כל מניי חנוקאלים וערנים ויכתבו ..אז מה תרצו שהבנים שלכם גם ישרתו בצבא וילחמו מלחמות?
ואני שואל אותם בכנות... יש לכם דרך אחרת ? כשאתם יודעים שאין צדק בטרנספר חד צדדי למתנחלים? והוא גם לא יועיל,

אז מה שעושים זה שומרים על הסטטוס קוו...ומחוקקים את חוק הלאום....בדיוק מה שביבי עושה

אם מישהו מתכוון לכתוב שקוקאי כותב שטויות במיץ אז שיוותר..אני מעדיף שבמקום לפסול את דבריי תביאו חלופה ..כלומר תציירו לי את הדרך שלכם להגיע לשלום...תגידו ל-ביבי מה לעשות! כי בטוח אתם יודעים יותר ממנו
באהבה
קוקאי5
עריכה אחרונה:לפני 5 שנים 3 חודשים עי קוקאי5.
על פוסט זה מודים לך: שיראל, lilo

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים #1399 על ידיי lilo
תשובה של: lilo בנושא: תגובה פוליטית בלבד.
עד כמה שזכור לי , רבין לא הספיק לבצע מסירת שטחים , מי שיישם את הסכמי אוסלו היה אהוד ברק לאחר שביבי סירב וממשלתו נפלה.
אבל אין ספק שרבין הוביל את הדרך לשם.
אגב , גם לאחר מסירת השטחים ע"י אהוד ברק הפלשתינאים התבצרו בעמדתם ולא רצו להמשיך בשיחות (קמפ דויד) ופרצה האינתיפדה השניה.
גם אריק שרון ביצע התנתקות / מסירת שטחים והפך לצמח בגלל פולסא דנורא או סתם כך.
מעבר לחוק הלאום יש את החוק שבא בעקבות וחשוב לא פחות
חוק ההסדרה : החוק להסדרת ההתיישבות ביהודה והשומרון, המוכר בשם המקוצר חוק ההסדרה, הוא חוק שנועד להסדיר את מעמדם של בתים בהתנחלויות ביהודה והשומרון שנבנו על קרקעות בבעלות פרטית, חלקית או מלאה, של פלסטינים.לפי אחת ההערכות, החוק ישים לכ-2,000 בתי יהודים ב-26 יישובים ביהודה ושומרון.

לפי החוק, הקרקע אשר עליה בנויים הבתים תישאר בידי בעליה, אולם המדינה תפקיע מהם את זכויות השימוש בקרקע ותעביר אותן לממונה על הרכוש הממשלתי באזור יהודה ושומרון.בתמורה, יפוצו בעלי הקרקעות הפלסטינים בסכום בגובה של 125% מערכם הראוי של דמי השימוש בקרקע, או יקבלו קרקע חלופית, לפי בחירתם. החוק אושר בכנסת ב-6 בפברואר 2017.ב-17 באוגוסט 2017 הקפיא בג"ץ את ביצוע החוק עד לדיון בעתירות שהוגשו בנושא.

אז כן , ביבי פועל ומיישם את הברית עד כמה שניתן בתקווה שטראמפ לא ינסה לכפות את רצונו בסיום הסכסוך.
על פוסט זה מודים לך: שיראל

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים #1400 על ידיי eran245
תשובה של: eran245 בנושא: תגובה פוליטית בלבד.
ביבי אף פעם לא אשם אבלללללללללללללללללללללל:

מי הצביע בעד ההתנתקות?
מי יישם ב96 את הסכמי אוסלו ובעצם עד היום מיישם אתם?
מי מעביר כספים לארגון טרור בעזה שתומך בהשמדת ישראל?
מי בעד פתרון חלוקת ישראל?

לגבי רצח רבין, בחיים לא אצליח להבין אנשים שנותנים סיבות ללמה היה הרצח, לפעמים צריך לגנות וזהו בלי לתת סיבות למה וכמה.
רק מזכיר שרצח רבין הוא הרצח הפוליטי השני בישראל , לפני זה היה רצח של פעיל שלום עכשיו על ידי פעיל ימין קיצוני.
על פוסט זה מודים לך: חצרוני 7

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 5 שנים 3 חודשים #1401 על ידיי שיראל
תשובה של: שיראל בנושא: תגובה פוליטית בלבד.
ערנוש,, להזכיר לך את רצח כהנה שנעשה על ידי שמאלנים קיצוניים?

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עורכים ראשיים: קוקאי5
Powered by פורום קוננה