.
× ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט

פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו

ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?

לפני 3 שבועות 8 שעות - לפני 3 שבועות 8 שעות #1387 על ידיי קוקאי5
בראשית פרק טז
שרה מרגישה שהזמן עובר ואין להם בן ממשיך שישמור עליהם ויפרנס את הבית והיא דורשת מאברם שיביא בן עם השפחה הגר
ולאחר שזה קורה הגר מתנהגת בחוסר כבוד לשרה...ושרה מאוד כועסת על אברהם.
יגידו התמימים מה בדיוק רוצה שרה אם אברהם עשה כדברה והביא בן עם הגר...
אבל החדים ישמו לב למשפט שאומרת לו שרה " ישפט יהוה ביני וביניך"
הסבר:שרה רוצה בן כמו שיש לכל משפחה שיחזיק את המשפחה מכל ההיבטים...בעוד היא ואברהם מזדקנים...
הגר שמודעת לברית אברהם "לך ולזרעך אתננה" מבינה מזה בעצם שהבן שלה הוא נושא הברית כי הרי הוא זרעו של אברהם....
ועל כן היא מרשה לעצמה להקל בגבירתה שרה...
שרה רואה באברהם אשם ולא בהגר..כיוון שהוא היה צריך למנוע מהגר להבין כזה דבר והוא יודע היטב שלא לכך התכוון המשורר בברית...<הכוונה הייתה לזרעך עם שרה ולא לזרעך עם כל אחת אחרת> ועל כן אומרת לו "ישפוט יהוה ביני ובינך"
אברהם שמבין מהר מאוד כי הוא נושא באחריות ....מודה ואומר לשרה "ויאמר אברם אל שרי הנה שפחתך בידך עשי לה הטוב בעיניך"
שרה מענה אותה עד שזו בורחת....
מגיע אל הגר מלאך יהווה <דגש על יהווה ואחר כך יוסבר למה> למלאך היא לא מספרת שהיא תפסה תחת על שרה היא רק מספרת לו ששרה מענה אותה ולכן ברחה..
המלאך מורה לה לחזור ולהיות מעונה תחת שרה...והוא מבטיח לה משהו שלכאורה נראה הזוי
"ויאמר לה מלאך יהוה הרבה ארבה את זרעך ולא יספר מרב:"
זו בעצם אותה הבטחה שניתנה לאברהם לא? ואולי על זה הישמעלים בטוחים שהברית היא שלהם?
אבל לא יש הסבר מדויק למה בעצם ניתנת ההבטחה הזאת
הרי לגבר יש זרע לאברהם יש זרע...ולאישה אין זרע אז איך טכנית מבטיח המלאך להרבות את זרעה של הגר.... לא יתכן!
אז למה בכל זאת?
כיוון שיש להגר טיעון צודק בכך שהיא נושאת את זרעו של אברהם, ולזרעו של אברהם הובטח מה שהובטח....
המלאך מפריד את הזרע שבדרך מהזרע של אברהם על ידי הבטחה נפרדת לזרע אחר ..הוא בעצם מדגיש לה שזה לא זרע אברהם ומתחיל פה זרע אחר.!
זרע של פרא אדם שידו בכל ויד כל בו....זרע שירבה מאוד ויהיה פרא אדם וילחם בכל וילחם בינו לבינו לעולם! "ועל פני אחיו ישכון"

ועכשיו לקטע הבעייתי המפריד בין אלוהים ליהווה
שימו לב חולפות 13 שנים
ויהווה בא אל אברהם וודורש ממנו להיות ישר<תמים> והברית תתקיים והוא ירבה אותו מאוד מאוד... ואברהם נופל על פניו וזהו!
למען ההמשך נדגיש שיהווה מגיע אומר מה שאומר ותגובת אברהם היא ליפול על פניו ביראת כבוד וזהו...
אנחנו גם למדים מכך שיהווה יודע שהגר צודקת ומבינה את הברית ואברהם לא היה תמים שנתן להגר לחשוב שהיא נושאת את זרע הברית!
"ויאמר אליו אני אל שדי התהלך לפני והיה תמים: {ב} ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאד מאד: {ג} ויפל אברם על פניו"

ועכשיו קורה משהו שאף אחד לא שם לב אליו כרגיל... אחרי הדברים של יהווה מי מופיע אחרי הרבה זמן שלא היו נוכחים?
אלוהים!
וידבר אתו אלהים לאמר: {ד} אני הנה בריתי אתך והיית לאב המון גוים
"זאת בריתי אשר תשמרו ביני וביניכם ובין זרעך אחריך המול לכם כל זכר: {יא} ונמלתם את בשר ערלתכם והיה לאות ברית ביני וביניכם"

גם פה נופל אברהם על פניו בדיוק כשם שנפל לפני רגע בפני יהווה...אבל פה להבדיל זה מיראת כבוד בלבד...כי יש לזה המשך הוא צוחק בליבו.
"ויפל אברהם על פניו ויצחק ויאמר בלבו הלבן מאה שנה יולד ואם שרה הבת תשעים שנה תלד"
אנחנו ללא ספק רואים הבדל בהתיחסות של אברהם לאלוהים מול ההתיחסות ליהווה...וזה עוד יבוא לידי ביטוי בעקדת יצחק...

אנחנו גם רואים הבדל בברית שהיא נובעת כבר מההבדל בין 2 סיפורי הבריאה ..ובין 2 הסיבות הנבדלות למבול....
אני אמנה רק את העיקר כי ליותר עמוק מזה אנחנו לא ערוכים

יהווה מבטיח את זרעו להרבות ואת הארץ לרשת ולהשמיד את הכנענים ושאר יושבי הארץ החוטאים..
אלוהים מבטיח את זרעו להרבות לא מבקש השמדה של אף אחד...אבל דורש לעשות מילה של העורלה....משהו שיהווה בעצם לא ביקש..!
ואכן אברהם מל את עצמו את כל בני ביתו ואת ישמעל גם וישמעל בן 13 ומכאן אנו למדים שעברו 13 שנה....ומכאן הישמעלים מביאים לעורלה בגיל 13...

נציין דבר חשוב מאוד!!!!!!!!!!!!!!!!!!
אלוהים עושה ברית מקבילה וטובה גם לישמעלים ומשם אולי שורש הבעיה
לאברהם:ונתתי לך ולזרעך אחריך את ארץ מגריך את כל ארץ כנען לאחזת עולם והייתי להם לאלהים...וברכתי אתה וגם נתתי ממנה לך בן וברכתיה והיתה לגוים מלכי עמים ממנה יהיו
לישמעלים: ולישמעאל שמעתיך הנה ברכתי אתו והפריתי אתו והרביתי אתו במאד מאד שנים עשר נשיאם יוליד ונתתיו לגוי גדול.
כל הבבדל הוא נשיאים מול מלכים...ולזרע אברהם יש ארץ כנען....בעוד ש-לישמעלים יש כנראה את כל השאר שזה הרבה יותר
המשך יבוא........

נב: הערה חשובה לשיראל ובכלל
בדקתי אם אני לא אולי חוטא בכך שאני עושה הפרדה בין יהווה לאלוהים....ואולי אני סתם מבלבל את הביצים כמו שהרבה טוענים...
אז עלה לי רעיון לבדוק איך התנך כתוב באנגלית והאם גם שם יש הפרדה ומסתבר שכן!
אלוהים =GOD
יהווה=LORD
אם תרצו לדעת מה ניתן להסיק מזה רק תבקשו :)
על פוסט זה מודים לך:: שיראל, lilo, נ י ק ל ס

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

לפני 3 שבועות 7 שעות #1388 על ידיי שיראל
כרגיל כייף לקרא אותך ואת הניתוחים שלך בנושא התורה.. אבל שוב.
עם כל הפתיחות שאני מנסה להיות בה. אני חוזרת ואומרת, אלוקים הוא אחד!!!
השם שלו משתנה במקרא בפאת קדושת שמו.
ואל תשכח שלאלוקים יש שם מפורש שלא התגלה לאברהם יצחק ויעקב.. רק למשה בלבד. שם אנחנו רואים בדיוק שאלוהים ויהווה הם אחד!
שמות ו', ב' "וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו: אֲנִי יְהֹוָה. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי וּשְׁמִי יְהֹוָה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם."
על פוסט זה מודים לך:: Lioness1212

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

לפני 3 שבועות 7 שעות #1389 על ידיי קוקאי5
סורי שאני מעצבן
אבל לא אמרתי שיהווה הוא לא אלוהים יהווה הוא גם אלוהים
במקרה דנן מכריז אלוהים שהוא יהווה..ולא שאר האלוהים
במקרים אחרים אלוהים הוא אלוהים ולא יהווה...
ולמה במקרה הזה מדגיש שהוא יהווה....
כי אלוהים תמיד מדבר אף פעם לא מופיע....
אז רוצה להגיד לו אני מדבר אליך ולא מופיע אבל אני יהווה..

לעומת זאת יהווה מופיע..במגדל בבל יהווה ירד בעצמו לראות...
בברית לאברהם מראים לך שיהווה נראה ואלוהים רק אומר...

ויהי אברם בן תשעים שנה ותשע שנים וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו
שימי לב רואים את יהווה ואז הוא אומר....

ועכשיו אלוהים
ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
שימי לב אלוהים לא רואים אותו הוא רק אומר...

לעת אתה אסתפק בהסבר הזה....
יש לי עוד הרבה בקנה אבל אחרי עקדת יצחק :)

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

לפני 3 שבועות 6 שעות #1390 על ידיי שיראל
איףף איתך. המילה "גם אלוהים" או "שאר האלוהים " מעידה על כך שאתה באמת מאמין בריבוי אלוקים.
אין כזה דבר! פשוט אין! הוא אחד. ומתי תבין את זה? רק כשתמשיך ללמוד את כל התורה כולה. (אמנם אני לא למדתי את כולה. אבל כן למדתי מריכוז חומר של למדני תורה)
ולא רק ביהדות מאמינים באל אחד. גם שאר הדתות. האיסלם (מוחמד רק נביא) הנצרות(ישו רק בנו, שליח) וכן הלאה.

בכל מצב, טענת שאלוהים מדבר ויהווה נראה? איך ייתכן שיראה ואין לו דמות ואין לו צורה? אולי נראה בסימנים כמו הסנה הבוער או הקולות הרעמים והברקים בהר סיני...
וגם, הרי "כי לא יראני אדם וחי" , משה לא היה אדם? איך המשיך לחיות.. אברהם לא היה אדם? איך המשיך לחיות?
וזה שנאמר במגדל בבל שהוא ירד. זו מטאפורה להתערבות במעשי האדם. הרי "מלא כל הארץ כבודו" , הוא נמצא בכל אבל לא מתערב.
הירידה שנאמרת שם. היא לשם ההמחשה שההסתר זועם לכן עליו להתערב במעשי האדם.
(ממתינה כבר מעל חצי שנה לעקידת יצחק)

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

לפני 3 שבועות 4 שעות #1391 על ידיי קוקאי5
ובכל זאת שיראל אף פעם לא נכתב וירא אליו אלוהים ... רק יהווה וירא
וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא
ואם זה אותו אחד למה הם זוכים ליחס שונה ואם תתעכבי על הברית שתארתי פה יש פה משהו מהותי שימי לב!
"וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו אני אל שדי התהלך לפני והיה תמים: {ב} ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאד מאד: {ג} ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
יהווה נראה לאברהם ואמר אליו משהו ואברהם בתגובה יפול על פניו...ואז בא אלוהים ואמר אליו ... <הדברים שאמר> ואז
ויפל אברהם על פניו ויצחק ויאמר בלבו"
את מבינה שאברהם נפל על פניו אחרי דבר יהווה.... אז למה הוא שוב נופל על פניו? הרגע נפלת בפני יהווה...למה אתה נופל שוב אם לטענתך אלוהים ויהווה זה אותו אחד?

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

לפני 3 שבועות 2 שעות #1392 על ידיי lilo
עם כל הכבוד לדברים המובאים , תהיתי למה היהדות נקבעת לפי האם אם זרע הזכר המרביע הוא זה שקובע?

נדרשת התחברות או רישום על מנת להגיב או לכתוב פוסטים.

עורכים ראשיים: קוקאי5

עכשיו בצאט המוביל בישראל! צאט מצלמות טרנד


Real time web analytics, Heat map tracking