ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט

פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו

אשת חיל מי ימצא - מוקדש לשיראלה שלי באהבה

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים - לפני 9 שנים 3 חודשים #626 על ידיי ביטר
אישה יקרה, אשת חיל,

אל תהססי. אל תתבלבלי. הגעת לעולם הזה במטרה אחת ומובהקת. את, יש לך תפקיד רם מעלה. לא באת מהרחוב, אלא מארמון המלוכה. לכן קיימי בהידור את "כל כבודה בת מלך פנימה", כי זה מה שנהוג אצלנו בקהילה.

תפקיד חינוך הילדים הוא כתר לראשך, ולכן תגדלי את ילדינו והישארי בבית. אל תרצי. אל תחפצי. אל תבקשי. אל תשאפי. אם תעזי, נטיל את כשרותך בספק, שהרי איזוהי הכשרה בנשים? מי שעושה רצון בעלה. לטובתך, אחות יקרה, אל נא תתמרדי.

קומי בבוקר, שלחי את הילדים לתלמודי התורה, ואז תבשלי, תשטפי את הבית, ולאחר מכן הסכיתי והטי אוזנך לשיעורי צניעות שיהוו נר לרגלייך, וילמדו אותך איך אישה כשרה (את, כמובן) צריכה לחשוב, להתלבש, לנהוג.

שעות הצהריים מגיעות חיש מהר, והרי דאגנו שלא ישעמם לך: שבי עם צאצאינו על שיעורי הבית, השרישי בהם את החינוך הנכון,
נשים חרדיות, הבריאות שלכן לא מעניינת את הח"כים ששלחתן לכנסת. לכן הכיסאות שלהם נותרו מיותמים. העובדה שאתן חיות פחות, אוכלות פחות וחולות יותר היא הבעיה שלכן בלבד. תחשבו על זה בפעם הבאה שאתן משלשלות לקלפי פתק למפלגה שאין בה ייצוג לנשים

ושוב נקי וסדרי אחריהם. גדלי את ילדינו, והניחי לי לגדול בתורה.
כבסי לי, תלי לי, גהצי לי. הבריקי מנורות, הניקי תינוקות, סדרי הארונות, שטפי כלים חיש מהרה, הערב עוד צעיר. הפרידי בין הילדים המתקוטטים, רחצי אותם והשכיבי לישון - ורק אל תבקשי עזרה. כבר שנו רבותינו שעזרה מביאה לביטול תורה.
הכי חשוב, אישה יקרה - אל תכעסי לעולם. בהדרכת החתנים נאמר לנו שאפילו את הכוס אסור לנו להרים. הבית התלכלך? אז תנקי, כדי שאוכל ללמוד בשלווה. אשרייך שזכית אישה נאמנה. ובזמן לימודיי אשתי הכשרה, הזדרזי נא והתייפייפי לקראת בעלך. מצווה גדולה לשמח את לב הבעל.

רחמך צונח? היי בלב שמח
אחרי הילד השישי, השביעי, או העשירי, אם מצב בריאותך מידרדר -
נא אל תתלונני. שמחי שזכית, צדיקה, ופני לביטוח הלאומי. רגע, אין לך זכויות פנסיוניות? מה זה חשוב, הזכויות שלך הרי עולות בפני כיסא הכבוד. מה לך מחיי רווחה בעולם הזה? השפילי את עצמך, והיי תמיד ענווה.

גם אם בגיל מוקדם בריאותך רופפת ורחמך צונח – היי בלב שמח. על מה את מתלוננת? הרי יש נשים שלא זכו לילדים כלל. מהי הבריאות שלך למראה אוצרותינו הקטנים? הביטי במסכנות שלא זכו להינשא, ואז תשמחי בי, גם אם אני לא מורגש בחיי היומיום.

הסתפקי במועט, אשתי הצדיקה. העלימי את עצמך ותאלמי. ראי את הנשים החסודות המתכסות מכף רגל ועד ראש, ולמדי מהן הלכות צניעות. רק כך נשמר את חומות הפחד וההפחדה, וזו לך אישה, היא כל התורה כולה.

זה מה שנהוג אצלנו בקהילה

הלילה רד. כאשר אני מגיע עייף מן הכולל, התחשבי בי, אישה יקרה. עברתי יום קשה, ולדבר על חינוך הילדים תוכלי עם חברותייך.
אל תנסי לשפוך בפניי את ליבך. שבי לך על תיקוני התפירה, ולאחר מכן, תוכלי לנצל זמן מועט לעצמך.

אין זמן? עינייך נעצמות? ודאי עייפה את... מחר, חסודה שלי, יום חדש. צריך לקום מוקדם, לאזור כוחות. לכי לישון וליל מנוחה, שכן מחר הכל מתחיל מההתחלה.

אל תשכחי, הן זה רצונך - להיות הכשרה בנשים. איש לא הכריח אותך. כך גדלת וכך חונכת. הישמרי מרעיונות זרים. אל תקשיבי חלילה לאותן נשים המעזות לחשוב אחרת. המעזות לרצות. ראי איזו בושה הן גורמות. רק חייכי. היי שמחה, כי... זה מה שנהוג אצלנו בקהילה.

עכשיו , כמובן שחשבתם שמי שכתבה את המאמר המרתק הזה היא חילונית ושיקסע גמורה... אבל, מה לעשות, כתבה אותו רות קוליאן שהיא אקטיביסטית חרדית, ופעילה למען זכותן של נשים חרדיות להיבחר לכנסת.

ועל זה נאמר אויי גוועלד.
עריכה אחרונה:לפני 9 שנים 3 חודשים עי ביטר.

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים #627 על ידיי שיראל
בס"ד

גברת ביטר יקירה ואהובה }{{}}{ אמנם לא את כתבת את המאמר. אבל הבאת מאמר זה לידיעה, מוכיח שאת מצודדת בה :(


לדעתי,גברת רות קוליאן ממורמרת ממצבה האישי ולא הקולקטיבי של הנשים החרדיות!
היא עיוותה במאמר זה את המציאות לגבי מעמד האישה החרדית בביתה ובמדינתה!

1. כן ישנו ייצוג נשים חרדיות בכנסת. ישנן כ-8 נשים חרדיות. ולא סתם חרדיות.... אלא ליטאיות מבני ברק שיושבות בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה . (למשל העיתונאית החרדית שלהבת חסדיאל, רחלי גנות מנכ"לית ואחת מהבעלים של מפעל לשבבים בבני ברק.. ועוד מספר נשים שאנני זוכרת את שמן כעת) נ.ב - הייתה גם חרדית שכן כיהנה כחברת כנסת. כיהנה בכנסת ה-17 "צביה גרינפלד מטעם מרצ.
2. לנשים החרדיות כן מותר לעבוד. כן מותר לשאוף לחפוץ ולרצות... רובן ככללותן עובדות ולומדות.
ב-20 השנים האחרונות נפתחו עשרות מכללות לנשים החרדיות הלומדות את תחומי המדע, הטכנולוגיה וגם לימודי תארים אקדמאיים! כדוגמת "מכללת אריאל" כדוגמת "מכללת סיוון" בבני ברק.. מכללת העשרה והשתלמויות "אשת חיל" "מדרשת אמונה" "אימג' המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית לנשים" ועוד ועוד... מכללות רבות הפרוסות ברחבי הארץ והמשלבות את הנשים החרדיות בתחומי העבודה המתקדמת.
3. על כל אישה גם אם היא חילונית.. מוטלות רוב מטלות הבית וחינוך הילדים. בכל בית ולא משנה אם הוא חילוני או חרדי. ישנו בעל שמשתתף בעול הבית יותר וישנם כאלה שפחות. זה עניין של אופי ולא ציווי תורני או הלכתי. ההיפך.... בבית החרדי הערך הכי גבוה הוא שמירת שלמות הבית ושתשרה בו השכינה האחווה השלום והרעות. על הבעל החרדי מוטל לכבד את אשתו כגופו. על הבעל החרדי לקיים את אחד מקנייני התורה שהוא לשאת בעול חברו.. (כל שכן בעול אשתו) ככתוב ''אם כסף תלוה את עמי, את העני עמך'', ופרש רש''י: הוי מסתכל בעצמך כאלו אתה עני. איך עושים זאת? כבר פרש רש''י על הפסוק: ''וירא בסבלותם'' (שמות ב', י''א) נתן עיניו ולבו להיות מצר עליהם. והיינו נתן עיניו לראות ולהתבונן במצבו הפנימי של הזולת, ודימה שהוא נמצא בדיוק באותו מצב שלו, ואז נתן לבו להרגיש את תחושת הזולת.
4. האישה החרדית לא מטפלת במצב בריאותה? מה השטויות האלה????
אמנם, לנשים החרדיות אין חשיפה מלאה לאינטרנט ונגישות למידע רפואי. לכן הוקם עבורן ארגון שנקרא "למענך". אותו ארגון מסייע להן בקידום מודעות בריאותית ורובם מקבלות עדכונים ומאמרים המוסר להן מידע על מחלות נשים נפוצות או על בדיקות ממוגרפיה לגילוי מוקדם של מחלות נשים.

ביטר יקירתי ואהובתי... אל תאמיני לכל מאמר לפני שאת בודקת את העובדות }{}{{

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים #628 על ידיי ביטר
שיראלה אהובתי,
את דעתי על המגזר החרדי מעולם לא הסתרתי לטוב ורע, כמו שיש הרבה דברים טובים בו יש גם הרבה דברים שיפה להם השתיקה והסלידה.

אז הרשי לי לתקן אותך בכמה פרטים שציינת (זה כמעט כל"העובדות")

27 נשים מייצגות את אזרחי ישראל בכנסת ה-19, אף אחת מהן אינה חרדית. למעשה, מלבד אחת – צביה גרינפילד שכיהנה פרק זמן קצר כחברה בכנסת ה-17 מטעם מרצ (ושהיו כאלה שאף ערערו על חרדיותה) – מעולם לא ישבה אישה חרדית על אחד מ-120 מושבי הכנסת. מטבע הדברים, קשה להניח שהמצב הזה ישתנה בקרוב.

לאחרונה אף קמו כמה נשים חרדיות שאיימו על ראשי המפלגות של ש"ס ויהדות התורה שאם לא יהיה יצוג לנשים חרדיות ברשימות שלהם הן לא תצבענה למפלגות שלהן (מרד חלילה?)

אפרופו..בועדת לקידום האישה יושבים 8 חברים שמתוכם אחת היא חנין זועבי ... אני לא חושבת שהיא התחרדה לאחרונה :)

אז ברשותך אני מוחקת את הפסקה הראשונה שלך :)


ונעבור לנושא הבריאות .. ושחלילה לא תשפטי אותי בהפצת דברי כזב והבל הרשי לי לצטט מתוך ועדת קידום האישה (זאתי שלא יושבות בה החרדיות אלא אנשים אחרים..)

"רחלי איבנבוים, "מעורבות", יוזמת הדיון: "לפני 5 שנים מלאו לאמא של בעלי 50 ובעלי הציע לה, לבדוק את המעי הגס. חמי הלך לאדמו"ר להתייעץ, והוא אמר לו ש'לא צריך לחפש'. חמותי היקרה כבר 3 שנים לא אתנו. היא נפטרה מסרטן המעי הגס. יש 400,000 נשים חרדיות ואין לנו נתונים השוואתיים על מצבן הבריאותי. את הנתונים אני מצפה לקבל ממשרד הבריאות, אבל עיקר העבודה היא בתוך החברה, אנו חייבות להתגייס למען עצמנו".

ועוד ציטוט
חנה קהת, קולך: "לפני 14 שנה התקשר אלי הסטטיסטיקאי של משרד הבריאות ואמר לי שיש 30% תמותת יתר של חרדיות מסרטן השד ושתוחלת החיים של חרדיות היא הכי נמוכה בארץ. מאז אנו עוסקות בנושא,

ולקישור המלא - main.knesset.gov.il/Activity/committees/...ws/Pages/121114.aspx

אפרופו .. זה מהישיבה האחרונה של הוועדה ..

אופס.. בטח גם כנסת ישראל מפיצה דברי כזב (פויה כנסת פויה)

נשים חרדיות יוצאות לעבוד וזה מה שעוד יותר עצוב שהן חייבות לעבוד ולא בגלל שהן רוצות לפתח קריירה אלא בגלל שהן נושאות על גבן את עול הבית , הכלכלה, גידול הילדים , והפרנסה ועל זה מגיע להן שאפו.

(טפילים אמרתי? אמרתי)

אז אהובתי היפה, חייכתי שיצאת להגן על האישה החרדית ואין זה משנה שאין שום דיוק בין המציאות למה שכתבת , אבל עדיין לא נותר לי אלא להעריץ את דרכך ואמונתך בין אם היא דמיונית או לאו.

המאמר של הגברת הממורמרת שאפרופו היא באה משם ..אז בטח היא יודעת דבר או 2 מאלה שלא שם אבל מה שכן הצחיק אותי, שאותה גברת היא בדיוק מה שאת רוצה להציג , אם ל-4, בוגרת שנה ג' למשפטים, חבל שאת אותה פנינה בחרת להציג כממורמרת.. הרי היא באה לעזור לאותו מגזר שבאמת צריך עזרה.

פנטיות תמיד הייתה תכונה לא מעורכת בשום מגזר.(חוץ מפלגי טרור )

ולסיכום , אם תרצי עוד הוכחות אשמח לתת לה אותם הן הרי בכותרות של הימים האחרונים .

אוהבת וסולחת לך על דברי ההסתה :)

<לילוווווווווו הצילו>

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים #629 על ידיי lilo
איש איש באמונתו יחיה

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים #632 על ידיי פאזל
"תעמדו על מה שאתם מאמינים, גם אם אתם עומדים לבד."

וביטר,
או שתכתבי משהו ששווה לקרוא או שתעשי משהו ששווה לכתוב עליו."
– בנג׳מין פרנקלין

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 9 שנים 3 חודשים #633 על ידיי ביטר
פאזל , אתה כל כך צודק במיוחד לאור העובדה שאתה לא עשית לא זה ולא זה..

בנימה ריגשית זו (זה קורה לי פעם בחצי שנה .. ) אני מציעה שתלך לכתוב בית ב' לשירך המהולל
"אני וקוקאי"

בנג'מין ביטר, או BB בשבילך .

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עורכים ראשיים: קוקאי5
Powered by פורום קוננה